داشته‌ها، بزرگترین سرمایه برای رسیدن به خواسته‌ها

داشته‌ها، بزرگترین سرمایه برای رسیدن به خواسته‌ها

 

ما عادت کرده‌ایم که داشته‌هایمان را نبینیم.عادت کرده‌ایم نداشته‌های خودمان را با داشته‌های دیگران مقایسه کنیم. به نداشته‌های خودمان فکر می‌کنیم و احساس ناامیدی به ما دست میدهد.

دلیل بازنده بودن:

همیشه خودمان را یک بازنده میدانیم. به گذشته ناموفق‌مان فکر می‌کنیم.زندگی‌مان پراست از حسرت گذشته، همیشه درگیر گذشته‌ایم.
– کاش این کار را شروع نمی‌کردم!
– کاش آن اشتباه را مرتکب نمی‌شدم!
– کاش قبل آن تصمیم بیشتر فکر میکردم!
کاش ،کاش ،کاش.. زندگی‌مان پر است از این کاش‌ها و حسرت‌ها. اما چه فایده؟ مگه می‌شود جای این کاش‌ها را با کارهای موفق دیگری پر کرد؟

 

شروع با یک اشتباه

شما تصمیم اشتباه گرفتید، نتیجه‌اش رو هم دارید می‌بینید. اشتباه اکثر آدم‌ها این است وقتی اشتباه می‌کنند، خودشان را سرزش میکنند و دائما در این حالشان باقی می مانند. همیشه اشتباهشان را جلوی چشمان‌شان تداعی میکنند و می‌گویند: کاش می‌شد به گذشته برمی‌گشتم و آن اشتباه را نمی‌کردم.

 

تکرار فیلم زندگی

شما وقتی فیلمی را می‌بینید که قسمتی از آن ، سکانسی را نشان می‌دهد که حالتان را بد می‌کند، آیا باز هم آن را عقب می‌زنید تا دوباره همان سکانس را مشاهده کنید؟ پس چرا با فیلم زندگی‌تان این کار را انجام می‌دهید؟ چرا دائم فیلم زندگی‌تان را عقب می‌زنید؟ میخواهید فیلم را عقب بزنید تا چه چیزی ببینید؟ آیا انتظار دیدن چیز متفاوتی را دارید؟ همیشه یک فیلم تکرار می‌شود، اینکه شما اشتباه کردید.

 

مقصر اصلی کیست؟

شاید همین الان هم دارید به اشتباهات گذشته خود فکر می‌کنید! این را بدانید که هیچ کسی در تصمیمات و اشتباهات شما نقشی نداشته، ندارد و نخواهد داشت.شما خودتان عقل دارید، احساس دارید، کسی که در نهایت کاری را انجام می‌دهد، خود شمایید.

 

پذیرش اشتباهات برای رشد

فقط و فقط خودتان را مقصر بدانید. هیچ‌کسی مقصر اشتباهات گذشته‌تان نیست. این را قبول کنید. اصلا وقتی این را قبول کنید، یک پله رشد خواهید کرد. از این به بعد هم فقط و فقط خودتان را مقصر همه ‌اتفاقات خوب و بد زندگی‌تان بدانید.

 

با خودتان صادق باشید

– چه کارهایی را می‌توانستید انجام بدهید ، اما با فکر اینکه تنهایید ، ترسیدید و رهایش کردید؟
– چه کارهایی را بارها خواستید انجامش دهید، ولی دست و دلتان لرزید و فراموشش کردید؟
– چرا داشته‌های‌تان را نمی‌بیینید؟
کسی که یه عمر لکنت زبان داشته، شده بهترین سخنران انگیزشی دنیا!!!
کسی که نابینا و ناشنوا بوده، شده بهترین نویسنده دنیا!!!
کسی که دست و پا ندارد ، شده بزرگترین سخنران موفقیت در دنیا!!!
تا کی می‌خواهیم تماشاچی موفقیت دیگران باشیم؟
تا کی می‌خواهیم کلی وقت بگذاریم و برای عکس میز غذای فلان بازیکن فوتبال یا فلان هنرپیشه سینما لایک و کامنت بگذاریم؟!

 

اشتباه بزرگ اغلب افراد بازنده

افرادی می‌گویند که از بچگی دوست داشتم فلان کار را انجام دهم و به فلان جایگاه برسم، اما نشد؟ حیف که نشد؛ دیگر هم نمی‌شود! مگر امروز روز آخر زندگی شماست که می‌گویید دیگر هم نمی‌شود؟! مگر آینده را از شما گرفته‌اند؟! چرا این‌قدر خودتان را دست کم می‌گیرید؟! باور کنید افرادی که به موفقیت رسیدند، باهوش تر از شما نیستند؟ بعضی از افراد موفق الان، از دانشگاه اخراج شده بودند.

 

برگ برنده افراد موفق

افراد موفق یک چیز را خوب بلدند؛ آن‌ها می‌دانند چه‌طور با همه وجودشان از داشته‌های‌شان استفاده کنند.

 

تبدیل نداشته‌ها به داشته‌ها

وقتی از داشته‌های‌تان درست استفاده می‌کنید، نداشته‌های‌تان هم تبدیل به داشته می‌شوند. ممنون اشتباهات گذشته‌تان باشید که شما را به اینجا رساندند.شاید شما اشتباهات گذشته‌تان را ببخشید، اما اشتباهات‌تان شما را نمی‌بخشند. بخاطر اینکه هدفشان این بود که شما درس بگیرید و با تجربه گذشته‌، مصمم‌تر به سمت هدفتان پیش بروید، نه اینکه خودتان را ببازید و درجا بزنید. نه اینکه دوباره تکرارشان کنید.

 


امروز شما نتیجه اشتباهات گذشته‌تان است.اشتباهات امروز شما هم آینده‌تان را می‌سازد.

 

رسیدن به خواسته‌ها با داشته‌ها

وقتی داشته‌های‌تان را می‌بینید واز آن‌ها استفاده می‌کنید، به خواسته‌های‌تان می‌رسید. ببینید برای انجام کاری که واقعا عاشقش هستید، چه چیزهایی نیاز است؟اولین کارتان باید این باشد که داشته‌های‌تان را بنویسید.

 

استفاده تمام قدر از داشته‌ها

توانایی‌ها و داشته‌های ما مانند یک هواپیمای شخصی است، اما بجای استفاده تمام قدر از آن و پرواز در آسمان بیکران، به پرواز در محدوده خیلی نزدیک قانع شده‌ایم! این‌قدر به داشته‌های دیگران حسرت نخورید ، باور کنید داشته‌‌های شما، آرزوی نداشته خیلی‌های دیگر است.

 

هدایت با شور و اشتیاق درونی

اجازه بدهید شور و اشتیاق درونی‌تان هدایت‌تان کند، از اشتباهات گذشته‌تان درس بگیرید، تجربه‌ای که الان دارید، نتیجه آن اشتباهات است. اگر آنها نبودند که شما تجربه امروزتان را نداشتید.

 

رنج، موثر در موفقیت

خیلی‌ از افراد هم ، در گذشته یا حال، درگیر رنجی بوده یا هستند. از افراد موفق و ثروتمند پرسیدند: شادی‌های شما بیشتر در موفقیت‌تان نقش داشته یا رنج‌های‌تان؟ آن‌ها پاسخ دادند: رنج‌هایمان. برای همین است که زندگی اکثر کارآفرینان موفق را که میخوانیم، می‌بینیم گذشته دردناکی داشته‌اند. مورد تمسخر قرار گرفتند، تحقیر شدند، اما باز تسلیم نشدند وادامه دادند. آنها فقط به یک چیز فک می‌کردند و آن، هدف‌شان بود. شرینی و لذت زندگی الان‌شان، مدیون رنج گذشته‌شان است.

 

دلیل نداشته‌های الان

نداشته‌های الان شما، بخاطر این است که داشته‌های خودتان را ندیده‌اید. وقتی داشته‌های‌تان را نمی‌بینید، آنها ضعیف و ضعیف تر می‌شوند و در نهایت میمیرند. میمیرند و به نداشته‌ها می‌پیوندند. هنوز هم دیر نشده، قدر داشته‌های‌تان را بدانید.

 

یافتن پاسخ برای چند سوال

برای اینکه بتوانید داشته‌های خود را بیابید، به سوالات زیر پاسخ دهید:
– داشته‌های من چه هستند؟
– من چقدر از داشته‌هایم استفاده کرده‌ام؟
– در کار الانم ، چقدر از داشته‌هایم استفاده می‌شود؟
– چرا تا حالا از داشته‌هایم استفاده نکرده‌ام؟
– چه کاری است که میتوانم از داشته‌هایم به بهترین شکل ممکن استفاده کنم؟

 

برای رسیدن به نهایت موفقیت و ثروت، باید از داشته‌های خود آگاه بوده و از آنها بطور تمام و کمال بهره ببرید.تنها در این صورت است که می‌توانید به همه خواسته‌های واقعی خود برسید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *